Protest mediów i podatek od reklamy

23

W ubiegłym tygodniu niektóre media protestowały przeciwko projektowi ustawy, który dotyczy obłożenia podatkiem wpływów z reklam. Przyjrzyjmy się czym jest podatek od reklamy, zwany inaczej składką solidarnościową.

Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Zgodnie z założeniami projektu połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić do NFZ. Wymienione fundusze mają otrzymywać pieniądze ze składek od reklamy internetowej i konwencjonalnej:

  • NFZ 50% składek,
  • Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów – 35%, a
  • Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków – 15%.

Środki z reklam mają być przeznaczone na “na kreację i produkcję nowoczesnych projektów medialnych, w tym budowę i rozwój kanałów i platform informacyjnych (m.in. audycji radiowych i telewizyjnych, portali internetowych) oraz mają posłużyć m.in. realizacji projektów “służących analizie treści pojawiających się w mediach, w szczególności cyfrowych”. Dzięki nim finansowane ma być promowanie dziedzictwa narodowego, dorobku sportowego, wspieranie badań na temat mediów, czy podnoszenie poziomu wiedzy społeczeństwa na temat zagrożeń w mediach cyfrowych.

Treść tylko dla zalogowanych Użytkowników!