31 grudnia 2021 roku MF przestanie udostępniać aplikację e-Deklaracje Desktop. Użytkownicy, którzy chcą zachować deklaracje wysłane przez aplikację, mogą je zapisać jako pliki PDF (z użyciem funkcjonalności aplikacji).
Po 1 stycznia nadal będzie można wysyłać przez bramkę e-Deklaracje formularze interaktywne z wykorzystaniem wtyczki (plug-in).
Jak zapisać formularze w aplikacji e-Deklaracje Desktop
Formularze (deklaracje oraz Urzędowe Potwierdzenia Odbioru – UPO), które znajdują się w zakładce „Moje rozliczenia”, można zapisać w formie PDF lub wydrukować. Aby to zrobić, należy skorzystać z paska narzędzi Adobe Readera, który jest dostępny nad otwartym formularzem (po kliknięciu ikony dyskietki otworzy się okno z pytaniem o miejsce zapisania pliku, a po kliknięciu ikony drukarki – okno parametrów wydruku).
Od 1 stycznia 2022 roku w zakładce e-deklaracje nie będą dostępne instrukcje i pliki instalacyjne aplikacji.
Dlaczego warto zachować formularze z e-Deklaracje Desktop
Deklaracje złożone przez aplikację e-Deklaracje Desktop w poprzednich latach mogą być niezbędne w przypadku:
- składania zeznań lub deklaracji drogą elektroniczną, zarówno za pośrednictwem usługi Twój e-PIT, dostępnej w serwisie e-Urząd Skarbowy, formularzy interaktywnych, jak i formularzy on-line,
- konieczności sprawdzenia poprawności danych w deklaracjach składanych do urzędu skarbowego oraz przy ewentualnym składaniu korekty tych deklaracji.
Formularze interaktywne wysyłane przez bramkę e-Deklaracje – bez zmian
Zmiany nie dotyczą formularzy interaktywnych wysyłanych przez bramkę e-Deklaracje. Oznacza to, że formularze interaktywne będą nadal udostępniane i będzie je można wysyłać z wykorzystaniem wtyczki (plug-in).
Źródło: MF