Odpowiedzialność gwaranta za produkt

W jakich sytuacjach gwarancja na towar powinna być bezwzględnie uznana i reklamacja pozytywnie rozpatrzona?

246

W jakich sytuacjach gwarancja na towar powinna być bezwzględnie uznana i reklamacja pozytywnie rozpatrzona?

„Problem z gwarantem. Dnia 17.06.2017 r. kupiłem od producenta meble tapicerowane (narożnik z funkcją spania) Z narożnika korzystam od października, ponieważ wówczas wprowadziłem się do mieszkania. Od producenta dostałem „kartę gwarancyjną” wpisana jest na niej kwota jaką zapłaciłem za narożnik i data dostawy. Nie otrzymałem żadnego paragonu, nie ma też pieczątki, ani podpisu. Tydzień temu podczas użytkowania mebla w funkcji spania – pękła deska w siedzisku (nie wiem jak to opisać obrazowo) moim zdaniem jest to wada konstrukcyjna ponieważ po prostu „przesuwałem” się z jednego miejsca siedziska na drugie, a deska pode mną pękła – nie jestem też „gruby”. Zadzwoniłem do producenta zgłosić reklamacje – usłyszałem, że jest to uszkodzenie mechaniczne, (że mogłem skakać po meblu lub w podobny sposób dewastować) i gwarancja/rękojmia tego nie obejmuje, a ewentualną naprawę mam pokryć z własnej kieszeni. Czy mogę jakoś udowodnić, że konstrukcja mebla jest źle opracowana? Jak mogę zmusić gwaranta do naprawy mebla? Nadmienię ponownie, że nie otrzymałem żadnego paragonu od producenta – myślałem już, czy nie postraszyć, że zgłoszę ich do skarbówki z tytułu nie rozliczania się z urzędem skarbowym ze sprzedaży.”

Gwarancja to jedna z istniejących instytucji w polskim prawie, która stanowi podstawę do złożenia reklamacji. Zgodnie z …

Treść tylko dla zalogowanych Użytkowników!