Niezadowolony klient z wczasów składa reklamację i domaga się rekompensaty. Kto ponosi odpowiedzialność za organizowanie usług turystycznych – agent, pośrednik czy Ośrodek Wczasowy?
„Współpracujemy z ośrodkami wczasowymi w Polsce na zasadach agencyjnych, tzn. organizatorem wczasów jest Ośrodek Wczasowy (OW), a my jego agentem – sprzedawcą. W umowie agencyjnej z ośrodkiem jest napisane, że my odpowiadamy za rzetelność informacji udzielanej klientowi, prawidłowość rezerwacji i terminowość opłat za klienta a organizator za jakość usług dla klienta. W umowie z klientem jest podany jako organizator wczasów OW. Mamy sytuację, w której klient był niezadowolony z wczasów i złożył reklamację (naszym zdaniem nieuzasadnioną), a organizator – Ośrodek odrzucił tę reklamację i odmawia wypłaty rekompensaty. Klient odgraża się, że pójdzie do sądu. Czy w tym wypadku ma prawo pozwać nasze Biuro czy powinien pozwać organizatora wczasów? Jak to uregulować na przyszłość – czy wystarczy w warunkach uczestnictwa wpisać, że adresatem roszczeń jest Ośrodek?”
Ustawa o usługach turystycznych (zwana dalej Uut), określa warunki świadczenia …