Organizator złamał postanowienia umowy udziału w imprezie turystycznej. Jak można dochodzić swoich praw i starać się o pokrycie straty materialnej oraz zadośćuczynienia za niedoszłą wycieczkę?
„Podpisałem umowę udziału w imprezie turystycznej. Organizator w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa zastrzegł, że >>ma prawo odwołania imprezy z powodu braku wymaganej liczby uczestników, jednakże nie później niż na 7 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Klientowi przysługuje wówczas prawo, według swojego wyboru: 1) uczestniczyć w imprezie zastępczej o tym samym lub wyższym standardzie, chyba że zgodzi się na imprezę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie lub 2) żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych świadczeń.<< Impreza miała odbyć się 15 lipca, a ja zostałem poinformowany 10 lipca. Propozycje innych wycieczek były w innych terminach do innych krajów co kompletnie mi nie odpowiadało. Teraz zmiana terminu urlopu mojego oraz partnerki dużo nasz kosztowała dodatkowo nowa wycieczka była droższa. Biuro podróży, która nas obsługiwało wysłało pismo reklamacyjne 10 lipca w naszym imieniu do organizatora z informacją o bezpośredni kontakt ze mną. Do dziś brak odzewu ze strony organizatora. Chciałbym prosić o pomoc w przygotowaniu pisma do organizatora, że ze względu na złamanie umowy poniosłem różne straty materialne i nie tylko i chcę zadośćuczynienia.”