Niespełna dwa tygodnie od uruchomienia naboru wniosków o świadczenie „Dobry start” rodzice i opiekunowie uczących się dzieci złożyli ich już ponad 925 tys.
1 lipca ruszyła trzecia już edycja programu „Dobry start”. Od tego dnia możliwe jest składanie wniosków o świadczenie drogą elektroniczną. Można to zrobić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, portalu Empatia oraz za pomocą systemu teleinformatycznego udostępnianego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. To prosta, szybka i bezpieczna opcja.
Ci, którzy z różnych przyczyn wolą złożyć wniosek drogą tradycyjną, będą mogli to zrobić od 1 sierpnia.
Jak wynika z danych MRPiPS, składając wniosek o świadczenie online, rodzice korzystają ze wszystkich dostępnych możliwości. Ponad 116 tys. wniosków złożonych zostało za pośrednictwem platformy Empatia, blisko 784 tys. poprzez bankowość elektroniczną, a 25,3 tys. – system teleinformatyczny udostępniony przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Szefowa resortu rodziny zachęca do składania wniosków możliwie szybko. Im szybciej złożony wniosek, tym szybciej pieniądze trafią na konto.
Do tej pory przyznanych zostało już 527,1 tys. świadczeń. Złożenie wniosku w lipcu lub sierpniu gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach, czyli we wrześniu, październiku lub listopadzie, wsparcie trafi do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
źródło: MRPiPS