W 2020 r. około 65% wszystkich dorosłych (w wieku 16-74 lata) w UE kupiło/zamówiło towary lub usługi przez Internet w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie. Osoby młodsze, w wieku 25-34 lata 2,5 razy częściej korzystały z Internetu do robienia zakupów (83%) niż osoby w wieku 65-74 lata (33%).
Zakupy online stały się bardziej powszechne w UE, ponieważ korzystanie z Internetu upowszechniło się i zaczęły z tej formy komunikacji korzystać osoby w każdym wieku. Konsumenci cenią sobie dostęp do szerokiej gamy produktów w dowolnym czasie i miejscu, z dodatkową korzyścią w postaci specjalnych cen. Wydarzenia takie jak Czarny Piątek czy Cyber Poniedziałek to tylko niektóre z okazji, w których zakupy online mają pierwszeństwo w kalendarzu.
Duński oraz Holandia odnotował największą skłonność do korzystania z handlu elektronicznego (91%).
W badaniu przeprowadzonym w 2020 r. 19% wszystkich dorosłych stwierdziło, że nigdy nie dokonało zakupu online. W UE było 11 regionów, w przypadku których mieszkańcy nigdy nie dokonywali zakupów online. Należały do nich regiony w Bułgarii i Rumunii, Sud i Isole (Włochy), a także Kentriki Ellada (Grecja), Cypr i Região Autónoma da Madeira (Portugalia).
gr/Eurostat