Anulowanie rezerwacji usługi hotelowej (oferty specjalne i bezzwrotne)

2135

Czy jeśli klient posiada potwierdzenie, że anulowanie rezerwacji pobytu w hotelu nastąpi bezpłatnie, a hotel odmówi zwrotu pobranej kwoty, można dochodzić zwrotu wpłaconych pieniędzy i żądać odszkodowania za poniesioną stratę?

„Zarezerwowałam pobyt w hotelu przez Booking.com jako osoba prywatna. Ponieważ zachorowałam, zadzwoniłam do booking i poprosiłam o zmianę terminu pobytu. Otrzymałam zgodę na pobyt w innym terminie – tydzień później. Jednak choroba nie ustąpiła i ponownie poprosiłam o zmianę terminu. Pracownica booking podpowiedziała mi, że skoro nie mam pewności co do kolejnego terminu to najlepiej odwołać rezerwację, a w dogodnym terminie ponownie zarezerwować. Tym bardziej, że po sprawdzeniu możliwości rezygnacji poinformowała mnie, że mogę odwołać bezpłatnie, mam maila potwierdzającego bezpłatne anulowanie rezerwacji od booking. Tymczasem hotel pobrał mi przy pierwszej rezerwacji kwotę za pobyt. Gdy zorientowałam się, że pieniądze pomimo bezpłatnego anulowania rezerwacji nie wróciły na konto ponownie dzwoniłam do booking. Tym razem otrzymałam odpowiedź, że błędnie wysłano do mnie potwierdzenie o bezpłatnym anulowaniu rezerwacji. Gdybym nie została wprowadzona w błąd poprzez informację od booking na pewno podarowałabym opłacony pobyt moim córkom. W tej sytuacji zapłaciłam za pobyt, z którego nie skorzystałam. Jak mogę odzyskać pieniądze?

>>odpowiedź Booking.com, cyt.: Dziękujemy, że wybrali Państwo Booking.com. Przepraszamy za niedogodności związane z tą rezerwacją. W związku z zaistniałą sytuacją i po przeanalizowaniu całej historii, proszę zauważyć, iż ta rezerwacja była bezzwrotną. Dnia 10 lutego zwrócili się Państwo z prośbą o zmianę daty tej rezerwacji, na co Hotel wyraził zgodę, aczkolwiek warunki tej rezerwacji powinny obowiązywać. Rezerwacja nie mogła zostać anulowana bezkosztowo. Przy zmianie rezerwacji zostało przesłane do Państwa błędne jej potwierdzenie z nieprawidłowymi warunkami. Dnia 10 lutego Hotel potwierdził, iż anulacja nie jest możliwa, co zostało Państwu przekazane. Pomimo tego, anulowali Państwo rezerwację, aczkolwiek proszę pamiętać, iż jest to rezerwacja bezzwrotna. W związku z tym, zwrot za anulację niestety nie jest możliwy. Skontaktujemy się z Państwem wkrótce z informacją, czy będzie możliwość wykorzystania tej kwoty na poczet przyszłej rezerewacji.<<„

Odnośnie reklamacji na Booking.com z informacji przedstawianych przez spółkę wynika, że …

Treść tylko dla zalogowanych Użytkowników!