Konsumenci i odpowiedzialność sprzedawców za wady produktów

60

„Kupiłem meble w salonie meblowym zapłacone z dostawą i montażem, a meble zostały przywiezione uszkodzone albo uszkodzili w czasie wnoszenia. Zareklamowałem w ten sam dzień i poprosiłem o wymianę na nowe albo zwrot pieniędzy. Nie zgodzili się tylko zaproponowali naprawę, dla mnie to jest zbyt duży koszt do poniesienia, pracuję za granicą i na ustalony termin muszę wziąć wolne żeby przyjechać, a to około 3-4 dni i koszty przyjazdu. A z 5 segmentów 4 są uszkodzone i ja ich nie chcę – albo nowe albo zwrot pieniędzy. Co mogę z tym zrobić?”

Słusznie Czytelnik zdaje sobie sprawę, iż przysługują mu uprawnienia z tytułu rękojmi przy sprzedaży, tzn. że sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną.

Nadto, jak można domniemywać z treści zapytania Czytelnika, Czytelnik kupił meble jako konsument.

Zgodnie z …

Treść tylko dla zalogowanych Użytkowników!