Zakup towarów w cenie promocyjnej i zwrot kupionych rzeczy i rezygnacja z podpisanej umowy. Jakie obowiązują nas i przedsiębiorców terminy zwrotów rzeczy i płatności?
„Podpisano umowę kupna 4 rzeczy na pokazie pewnej firmy (pokaz odbył się poza siedzibą firmy). W umowie wpisano cenę za towary z dopiskiem cena promocyjna. Konsument chce zrezygnować z towarów, wysyła do firmy rezygnację z podpisanej umowy. Terminy co do rezygnacji zachowane. Kontaktuję się z firmą w celu ustalenia terminu zwrotu towarów i tu pojawia się problem. Osoba zajmująca się ustaleniem terminu informuje klienta, że nie może on zwrócić wszystkich 4 towarów, ponieważ zakupił je w cenie promocyjnej. Oczywiście firma podaje pełne kwoty za każdy z towarów i twierdzi, że klient musi zakupić jeden z nich. Czy firma ma prawo odmówić zwrotu wszystkich towarów jeżeli towar jest nieodpakowany oraz klient zachowuje wszelkie terminy na rezygnacje? Czy jest jakaś podstawa prawna, która pozwala firmie na takie zachowanie?”
Jeżeli Czytelnik jako konsument zawarł umowę …