Istotne różnice w sprzedaży między przedsiębiorcami, a sprzedażą między przedsiębiorcą a konsumentem i wynikające z tego konsekwencje w odniesieniu do gwarancji, rękojmi i wykrycia wad nabytych rzeczy.
„Kupiłem jako serwis część do urządzenia chłodniczego (parownik). Po 11 miesiącach ta cześć została ponownie uszkodzona. Uszkodzenie jest takie, że z pewnych elementach parownika jest nieszczelność czyli na kolankach miedzianych jest po kilka dziurek. Automatycznie parownik jest do wymiany. Nie ma tam uszkodzeń mechanicznych. Miedz nie zachodzi w reakcję z czynnikiem, jeśli jest dobra jakość miedzianych kolanek to urządzenie powinno pracować przez kilka lat. Producent udziela 1 miesięcznej gwarancji na nowe części. Czy jest to zgodne z prawem?
Pracuję w chłodnictwie kilkanaście lat i ta część – parownik potrafi pracować w urządzeniu po 10-15 lat. Ta część psuje się pod wpływem uszkodzenia mechanicznego lub czas 10-15 lat ją niszczy. Jest to urządzenie przemysłowe i ceny takich stołów chłodniczych nie są tanie, część też. Według mojej oceny jest to zła jakość materiału, z którego został wykonany parownik. Sam pracuję na takiej instalacji z miedzi i wiem jaką jakość można kupić.”
Zgodnie z …