Jaka może być odpowiedzialność informatyków za niepoprawnie działające strony klientów?
„Usługa informatyczna. Po wykonaniu usługi i rozliczeniu się strona (ze sklepem) działała przez ok. rok. Po tym czasie informatyk zasugerował zmianę dostępu do serwera i przepisanie usług bezpośrednio na nas. Ponieważ nie bardzo wiedziałem jak to zrobić, informatyk podjął się wykonania całej operacji. Po pewnym czasie okazało się, że strona nie działa – pojawiał się tylko komunikat o błędzie. Po kilku telefonach i mailach (miedzy którymi twierdził, że musi posprawdzać itp.) okazało się że nie dotrzymał terminu kolejnej płatności za serwer i usługa została wypowiedziana – do tej chwili (już od ok. pół roku) strona nie działa. Jedyne czym dysponuję to faktura VAT za usługę utworzenia strony i mailem z informacją, że po stronie informatyka leży zapewnienie, że wszystko co do poprawności działania sklepu i strony pozostaje po jego stronie.
Czy mogę domagać się zwrotu poniesionych kosztów w związku z zakupioną stroną (ze sklepem), która wg zapewnień miała działać bez zarzutu – obecnie nie działa wcale? Umowa na serwer została zawarta pomiędzy firmą hostingową/właścicielem serwera a informatykiem dokładnie jego jednoosobową firmą, następnie informatyk refakturował tą usługę na naszą firmę.”
W ocenie Autora, jeżeli informatyk prowadzący jednoosobową działalność zawarł …