Wdrożenie kształcenia dualnego w technikach i szkołach zawodowych – plany MEN

373

Zwiększenie dostępu uczniów do praktycznej nauki zawodu u pracodawców, w rzeczywistych warunkach pracy – to główny cel zmian zaproponowanych w przepisach dotyczących praktycznej nauki zawodu.

 

Stan obecny 

 

Kształcenie dualne to najbardziej skuteczny sposób nabywania kompetencji zawodowych, oferujący możliwość uczenia się poprzez praktykę. To model, w którym kształcenie teoretyczne odbywa się w szkole, a zajęcia praktyczne (czyli praktyczna nauka zawodu) – u pracodawcy. Taki system ułatwia przejście od edukacji do zatrudnienia, a co za tym idzie – znacznie ogranicza ryzyko bezrobocia wśród osób młodych.

Jednak prawdziwie dualny system kształcenia w polskich szkołach jest realizowany w bardzo ograniczonym zakresie – w taki sposób uczy się zawodu jedynie 20% uczniów (co 10. absolwent gimnazjum).

Treść tylko dla zalogowanych Użytkowników!