Zepsuł się sprzęt domowy, a gwarancja nie działa?

Podpowiadamy, co w razie awarii sprzętu AGD (i nie tylko) można zrobić.

17

„Gwarancja drukarki – naprawa na własny koszt. Chciałbym się poradzić w sprawie drukarki. Dzwoniłem na infolinię, aby zgłosić problem jaki występuje przy drukowaniu. Po zapoznaniu się ze sprawą Pan stwierdził, że do wymiany jest bęben i muszę to zrobić na własny koszt, gdyż czas gwarancji na tą część jest skrócony do 1 roku, który minął 28 lutego br. W gwarancji nie znalazłem informacji, o skróconym czasie gwarancji na tą część. Tymczasem pod koniec ubiegłego roku drukarka była już na gwarancji i jak się dowiedziałem, miała pierwsze oznaki zużycia bębna i nie zostałem nawet o tym poinformowany. Gdybym o tym wszystkim wiedział, to na pewno dopilnowałbym czasu rzekomej gwarancji. Dodam jeszcze, że koszt nowej części to 500 zł, więc nie jest to mała kwota stąd moje zaskoczenie. Czy mogę ubiegać się o wymianę części w ramach gwarancji, czy jednak muszę zrobić to na własny koszt”

W pierwszej kolejności należy rozróżnić dwie instytucje: gwarancję przy sprzedaży oraz rękojmię przy sprzedaży.

Gwarancja oraz rękojmia przy sprzedaży

Zgodnie z …

Treść tylko dla zalogowanych Użytkowników!