Edukacja domowa – zasady i warunki prowadzenia obowiązku nauki poza szkołą

Przekształcenie niepublicznej szkoły podstawowej w centrum edukacji domowej.

293

„Od 6 lat prowadzę niepubliczną szkołę podstawową z uprawnieniami publicznej. Ze względów finansowych jestem zmuszona zrezygnować z działalności „dziennej” pełnowymiarowej szkoły. Rozważam jej przekształcenie w centrum edukacji domowej, gdzie uczniowie będą w wyznaczonych terminach zgłaszać się na zajęcia fakultatywne i warsztaty, Będą mieli dostęp do platformy on line, w której znajdą materiały edukacyjne. A następnie będą przystępowali do egzaminów ze wskazanych przedmiotów i otrzymywali promocję do następnej klasy. Jakie są zasady funkcjonowania takiej szkoły? W jakich aktach prawnych czy np. można znaleźć wytyczne dot. funkcjonowania takiej edukacji. Czy zmieniając profil działalności z niepublicznej szkoły podstawowej na edukację domową należy wyrejestrować dotychczasową szkołę i zarejestrować nową czy szkoła dalej funkcjonuje z nazwy i w ramach tego samego wpisu, a tylko zajmuje się edukacją w inny sposób? Dodatkowo chciałabym zająć się w ramach tego centrum edukacji domowej/szkoły prowadzeniem warsztatów edukacyjnych dla młodzieży i warsztatów szkoleniowych dla nauczycieli. Jak połączyć te pomysły?”

Edukacja domowa (określana jako „spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą”) jest rozwiązaniem dopuszczonym w polskim systemie prawnym, choć praktykowanym przez niewielką liczbę polskich rodzin. Dziś edukację domową w Polsce umożliwia …

Treść tylko dla zalogowanych Użytkowników!