Koszty reklamy w firmie

Czy koszty reklamy stanowią koszty pośrednie uzyskania przychodów? Co oznacza współmierność kosztów do przychodów?

237

„Koszty rozliczane w czasie. Czy mam prawo do następującego księgowania w spółce z o.o.: spółka ponosi koszty na reklamę znaku towarowego, zarejestrowanego w urzędzie patentowym. Ponosi z tym znaczne koszty reklamy, przychodami spółki jest prowizja ze sprzedaży towarów pod tym znakiem. Polityka rachunkowości firmy przewiduje ponoszenie kosztów reklamy proporcjonalnie do osiągniętych przychodów. Czy prawidłowe jest zawieszanie kosztów na rozliczaniu okresowym i przypisywanie ich w każdym roku w określonej przez zarząd proporcji kosztów do przychodów, tzw. współmierność kosztów do przychodów?”

Odpowiadając na pytanie Czytelnika, wskazać należy, iż …

Treść tylko dla zalogowanych Użytkowników!