„Jakie możliwości działania mogę podjąć jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą w stosunku do osób, które przekazują nieprawdziwe informacje pomówienia, oczernianie, plotki na szkodę prowadzonej przeze mnie szkoły niepublicznej? Działania te podejmują rodzice dwójki uczniów, którzy uczęszczali do mojej szkoły oraz dyrektor jednej z lokalnych szkół podstawowych publicznych.
W kwestii rodziców owych uczniów – zachowanie dzieci było naganne. Mimo roku prób, chęci współpracy umowy z rodzicami zostały rozwiązane. Rodzice świadczą bardzo źle o szkole twierdząc oczywiście, że winę za złe zachowanie dzieci ponosi szkoła i jej nieudolność. Nadmienię, że wspomniani chłopcy przysparzają takich samych lub znacznie większych trudności w szkołach, do których aktualnie uczęszczają. Owe stawianie mojej szkoły w negatywnym świetle odbywa się w kontaktach z moimi potencjalnymi klientami oraz w środowisku lokalnym. O negatywnych opiniach moich byłych klientów mówią rodzice dzieci aktualnie uczęszczających do szkoły oraz mieszkańcy naszej miejscowości. Dyrektor jednej z lokalnych podstawówek tworzy czarny PR mojej placówce, odradza rodzicom przepisanie do nas dzieci zarzucając nam niekompetencję. O takich działaniach wspomnianej osoby mówią rodzice, którzy jednak podjęli decyzję o przeniesieniu dzieci do mojej szkoły. Co mogę zrobić, aby bronić dobre imię szkoły i zatrzymać takie działania ex klientów i zazdrosnych dyrektorów innych szkół?”
Działania opisane w pytaniu mogą wypełniać znamiona …