Niezapłacona faktura – jak odzyskać swoje pieniądze?

Klient nie zapłacił za usługę - projekt ogrodu, co można z tym zrobić? Jak wyegzekwować należną wypłatę za wykonaną usługę?

80

„Jak należy postępować z klientem, który otrzymał, ale nie zapłacił za usługę – projekt ogrodu? Całość usługi została podzielona na 3 raty i opiewała na kwotę 1.950 zł. Dwie pierwsze raty zostały opłacone (klientka nie zapłaciła ostatniej – 650 zł). W dniu 10.02.2019 roku została podpisana umowa na wykonanie projektu ogrodu z terminem 45 dni (czyli mniej więcej upływał termin oddania do końca marca). Od 18 marca aż do 22 kwietnia czekałam na odpowiedź klientki, w celu ostatecznych ustaleń by dokończyć projekt. W międzyczasie konsultowałyśmy się i przesyłałam poszczególne etapy projektu. Dnia 16 maja przesłałam projekt w formie elektronicznej (cały, skończony). I zaczęłam prosić o wpłatę ostatniej części pieniędzy. Klientka najpierw zwodziła mnie a później orzekła, że nie zapłaci, gdyż nie uwzględniłam jej poprawek (uwzględniałam je na bieżąco), nie przesłałam jej projektu nawodnienia takiego jak by sobie wyobrażała (przesłałam standardowy projekt), oraz wydłużył się czas oczekiwania – ale to poniekąd z jej winy. Chciałam zapytać jak i czy warto dochodzić swoich praw w tej kwestii? Nie wysłałam do klientki faktury końcowej ani faktury pro-forma. Jakie powinnam dalej uczynić kroki i czy warto wkładać w sprawę kolejne pieniądze i czas?”

W mojej ocenie jak najbardziej powinna Pani domagać się zapłaty ostatniej raty za wykonany projekt ogrodu, zwłaszcza że mimo zaistniałych opóźnień, (które jak wynika z Pani opisu nie są przez Panią zawinione) projekt w ostateczności został wykonany i przekazany klientce. Moim zdaniem wykonanie projektu ogrodu stanowi umowę o dzieło, zaś zgodnie z …

Treść tylko dla zalogowanych Użytkowników!