„Jazdy lokalne. Zgodnie z art. 121 ust. 3c ustawy o pomocy społecznej, pracownikowi socjalnemu, do którego obowiązków należy świadczenie pracy socjalnej w środowisku lub przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki, przysługuje zwrot kosztów przejazdów z miejsca pracy do miejsc wykonywania przez niego czynności zawodowych, w przypadku braku możliwości zapewnienia dojazdu środkami pozostającymi w dyspozycji zatrudniającego go pracodawcy. W takiej sytuacji mamy do czynienia z jazdami lokalnymi, rozliczanymi w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy. Stosownie do przepisów tego rozporządzenia pracodawca rekompensuje pracownikowi koszty używania samochodu do wspomnianych celów poprzez wypłatę:
– ryczałtu albo
– należności w wysokości nieprzekraczającej kwoty ustalonej przy zastosowaniu stawek za 1 km przebiegu pojazdu i liczby przejechanych kilometrów. Wysokość ryczałtu ustala się jako iloczyn:
– miesięcznego limitu kilometrów na jazdy lokalne, określonego przez pracodawcę oraz
– obowiązującej stawki za 1 kilometr przebiegu pojazdu. Limit jest zależny od liczby mieszkańców w gminie lub mieście, w których pracownik jest zatrudniony i nie może przekroczyć:
– 300 km – do 100 tys. mieszkańców,
– 500 km – ponad 100 tys. do 500 tys. mieszkańców,
– 700 km – ponad 500 tys. mieszkańców.
Wobec powyższego w jaki sposób należy określić teren dla jazd lokalnych pracowników socjalnych, koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie jeśli stałym wykonywaniem pracy (zadań) jest teren powiatu, a nie gminy?”
Stałe miejsce wykonywania pracy w kontekście wskazania terenu dla jazd lokalnych pracowników …